TOP termékek

Vásárlói információk

Hogyan válasszunk gumiabroncsot

Hogyan válasszunk gumiabroncsot

Hogyan válasszuk ki a megfelelő ATV gumiabroncsot
A megfelelő gumiabroncs kiválasztása az ATV-hez nagy tapasztalatot igényel. A gumiabroncsok jelentősen befolyásolják az ATV vezethetőségét és vezetési tulajdonságait. Mi az egyik legszélesebb választékot kínáljuk a méretek, típusok, profilok és...

HOGYAN VÁLASSZUK KI A MEGFELELŐ ATV GUMIABRONCSOT

A megfelelő gumiabroncs kiválasztása az ATV-hez nagy tapasztalatot igényel. A gumiabroncsok jelentősen befolyásolják az ATV vezethetőségét és vezetési tulajdonságait. Mi a világ prémium gyártóinak egyik legszélesebb méret-, típus-, profil- és futófelület-kiválasztékát kínáljuk Önnek, gumiabroncsokat mindenféle terepre, beleértve a sarat, kavicsot, homokot, sziklás terepet stb. is. Ezenkívül az ATV gumiabroncsok különböző felépítésűek, lehetnek radiál vagy diagonál gumiabroncsok, és a rétegek számában is különböznek.

Az ATV gumiabroncs kiválasztása előtt fontolja meg a következő fontos szempontokat:

Az első lépés a megfelelő ATV gumiabroncs kiválasztásakor az, hogy ismerje a terep típusát, amelyen Ön a legtöbbet motorozik. Sár vagy hó? Ápolt utak? Sziklás terep vagy erdei utak? Keményre taposott versenypályák? Vagy inkább univerzális gumikat szeretne, amelyek a legtöbb felületen működnek?
Mekkora defektállóságra van szüksége? (hány rétegű legyen a gumiabroncs?)
Gumiabroncs-konstrukció
Az ATV gumiabroncsok általában diagonális vagy radiális szerkezetűek. Mindkét konstrukciónak megvannak a maga előnyei és hátrányai, és a kettő közötti döntés az Ön személyes preferenciáitól és vezetési stílusától függ.

Diagonál gumiabroncsok

Minden egyes réteg ferdén (átlósan) van lefektetve, a következő réteg pedig ellenkező irányban kerül a tetejére, ami kereszt alakú mintázatot hoz létre. A diagonál gumiabroncsok általában tartósabbak, mint a radiál gumiabroncsok. Oldalfalaik nagyon kemények és átszúrásállóak. A diagonál gumiabroncsok merev szerkezetük miatt jobb tapadást is biztosítanak. A diagonál gumiabroncsok jól működnek a hegyoldalban való vezetés során, mivel az oldalfalak nagyon kevéssé hajlanak és ellenállnak a gördülésnek. Ez teszi őket népszerű választássá azon motorosok számára, akik nagyon durva terepen szeretnek motorozni. Hátránya, hogy a merev konstrukció miatt a radiálokhoz képest durvább a vezetés, és a diagonál gumiabroncsok hajlamosak gyorsabban felmelegedni is.

Ply minősítés

A diagonál gumiabroncsok rétegszámát a gumiabroncs vázának felépítéséhez összekötött rétegek tényleges száma adja meg. A gumiabroncsok építéséhez használt anyagok és technológiák fejlődésével a fejlett gyártóknak ma már nem kell olyan sok réteggel dolgozniuk, mint korábban. Emiatt az ATV-gyártók a tényleges rétegszám helyett a Ply minősítést adják meg, amely a gumiabroncs relatív defektállóságát határozza meg. Egy modern 6 rétegű gumiabroncs valójában nem feltétlenül 6 rétegű, hanem csak 2 vagy 3 rétegű.

Általánosságban elmondható: minél több rétegű vagy minél magasabb a Ply minősítés a gumiabroncs felépítésében, annál nagyobb a gumiabroncs szakadással és kilyukadással szembeni ellenállása. A rétegek száma azonban növeli a gumiabroncs súlyát és a futás érdességét is. A leggyakrabban használt ATV gumiabroncsok 4 rétegűek. Az ATV-gyártók gyakran csak 2 rétegű gumiabroncsokat szállítanak OEM gumiabroncsként, amelyek meglehetősen hajlamosak a kilyukadásra. Másrészt a 2 rétegű gumiabroncsok jó választásnak bizonyulnak a sport ATV-k számára, amelyek jól előkészített pályákon versenyeznek, ahol nincs nagy defektveszély, és ahol a 2 rétegű gumiabroncsok érzékeny kezelhetőséget, kiváló visszajelzést és alacsony rugózatlan tömeget biztosítanak.
A nehéz ATV-k, Side-by-Side-ok és UTV-k gyakran használnak 6 vagy 8 rétegű abroncsokat, mivel ezek kiválóan ellenállnak a defekteknek.

Radiál gumiabroncsok

A radiál gumiabroncsok a forgásirányra merőleges (90 fokos) rétegek elhelyezésével készülnek. A rétegek a gumiabroncs peremétől pereméig, a gumiabroncs felületén és oldalfalán futnak végig, ami tekercselő hatást kelt. Néhány gumiabroncsot acél- vagy kevlárövvel fejeznek be, amely segít stabilizálni a gumiabroncsot és csökkenti a kopást. A radiál gumiabroncsok vékonyabb oldalfalakkal rendelkeznek, amelyek rugalmasabbak és plüssösebb vezetést tesznek lehetővé a diagonál gumiabroncsokhoz képest. Egyes gyártók, köztük az ITP is, az oldalfalakat is megerősítik speciális anyagokkal, például kevlárral.

A radiál ATV gumiabroncsok modernebbek, simább vezetést biztosítanak, és a futófelület nem kopik olyan gyorsan, mint a diagonál gumiabroncsok esetében. A lágyabb oldalfalak "rugóként" működnek, segítve az ütközések elnyelését. A radiál ATV gumiabroncsok lehetővé teszik a gumiabroncs kanyarokban való hajlítását is, ami a futófelület nagyobb részét tartja a felületen, és nagyobb tapadást eredményez. A radiál gumiabroncsok nagyon egyenletesen osztják el a gép súlyát a futófelületen, ami nagyon alacsony hőtermelést eredményez, és segít meghosszabbítani a gumiabroncs élettartamát. Bár a vékonyabb oldalfalak simább vezetést biztosítanak, ugyanakkor a gumiabroncsot érzékenyebbé teszik a defektekre. A radiál ATV gumiabroncsok nem lehetnek alulnyomásúak, mivel a bennük lévő levegőre támaszkodnak, míg a diagonál gumiabroncsok a vastag oldalfalaknak köszönhetően alacsony nyomással is működhetnek. A radiál ATV-abroncsok emellett kevésbé károsítják a talajt.

Abroncsprofil - kerek vs. lapos

A legtöbb ATV-versenyzőt nem érdekli, hogy az ATV gumiabroncsa kerek vagy lapos. Mindenesetre ha a legjobb teljesítményű gumiabroncsot szeretné a tereptípushoz és a vezetési stílushoz, akkor a gumiabroncs formáját figyelembe kell venni. Általános szabályként a kerek gumik puha terepen, a lapos gumik pedig közepes vagy kemény talajon működnek a legjobban. A haszonjárművek és az univerzális ATV-k általában a kerek abroncsok, míg a sport- és verseny-ATV-k a lapos abroncsok (hátsó kerekek) előnyeit élvezik.

Kerek profilú gumiabroncsok:

Kevesebb tapadás kemény burkolatú felületen
Kevesebb kormányzási erőkifejtést igényelnek


Lapos profilú gumiabroncsok:

Nagyobb tapadás kemény burkolatú felületen a nagyobb érintkezési felület miatt.
A merevebb futómű miatt durvább vezetés.
Futófelület kialakítása
A futófelület kialakítása általában a legnehezebb döntés a megfelelő gumiabroncs kiválasztásakor. Az alábbiakban összeállítottuk Önnek a futófelület-kialakítás kiválasztásának alapvető irányelveit, de a legjobb, amit tehet, hogy megkérdezi gumiabroncs-specialistánkat az Önhöz legközelebbi üzletben.

Túra ATV gumiabroncsok

A túra ATV-k általában kerek profilú, durva futófelületi kialakítású gumiabroncsokat használnak. Webáruházunkban talál kemény felületekre, sárra, homokra, hóra, sziklás terepre és minden más tereptípusra való gumiabroncsokat. Nehéz ATV-khez és UTV-khez tartós, magas rétegszámú gumiabroncsokat ajánlunk.

Sport- és versenyabroncsok

Az ATV-kre szánt versenyabroncsok bütykös futófelületi kialakítással rendelkeznek. Webáruházunkban többféle teljesítményű versenyabroncsot kínálunk quad cross, cross country és minden más quadversenytípushoz, valamint univerzális sportgumikat a hobbi motorosok számára. A quad cross stílusú terepre szánt tiszta versenygumik célzottan úgy vannak kialakítva, hogy a lehető legnagyobb tapadást biztosítsák, és a versenyek során a kezdetektől a végéig bírják a megpróbáltatásokat. A bütykös fülkék nagyon merevek és legfeljebb 1/2" profilmélységűek. Emellett nagyon szögletes alakúak, ami lehetővé teszi, hogy minden irányban képesek legyenek harapni. A bütykök közötti távolság meglehetősen közel van egymáshoz, hogy nagy érintkezési felületet hozzanak létre, ami segíti a gyorsulást. Ez a beállítás tökéletes a motocross pálya keményebb terepén vagy kemény burkolatú ösvényeken. A motocross versenyeken a legnépszerűbb választás az alacsony oldalarányú (magasság-szélesség arány) és erősebb oldalfalakkal rendelkező abroncsok. Míg az ATV motocross abroncsok közepes és kemény burkolatú terepen kiválóak, a kisebb profilmélység miatt rossz választásnak bizonyulnak az olyan puhább terepeken, mint a homok, a sár és a hó. A kevésbé sűrű bütykök közötti távolsággal rendelkező sárgumik kiváló öntisztító tulajdonságokkal rendelkeznek, de hajlamosabbak a kilyukadásra.

Országúti gumiabroncsok

Készleten vannak speciális közúti gumiabroncsok is, amelyek futófelülete a személygépkocsiabroncsokéhoz hasonló, nagy futásteljesítményt biztosító kialakítású. Ezeket a gumiabroncsokat nem nehéz terepen vagy nedves fűben való használatra tervezték, de könnyű terepen sem lesz gond a közlekedés.

Sár gumiabroncsok

Az ATV sárgumik agresszív megjelenésűek, hosszú és magas fülkékkel, amelyek lapátként működnek, hogy a legjobb tapadást érjék el a puha sárban. Az ATV Mud abroncsok emellett nagyszerű öntisztító képességgel is rendelkeznek - a fülkék sokkal távolabb helyezkednek el egymástól, mint a trail abroncsoknál, így a sár nem ragad be a fülkék közé, és ahogy a kerék forog, úgy tisztítja meg magát a sár lepergésével. A kevésbé agresszív futófelületű sárgumik a legkülönfélébb körülmények között is jól működnek, kivéve a kemény burkolatú felületeket, de az agresszívabb, magas fülkékkel ellátott sárgumik csak igazi sárban teljesítenek jól. Ezért a legagresszívebb sárgumikat csak akkor érdemes megfontolni, ha elsősorban sárgödrökben fogsz motorozni. A magas fülkékkel ellátott agresszív sárgumik kiválasztásakor az ATV felfüggesztését gyakran meg kell emelni a nagyobb gumiabroncs befogadásához.

Téli gumiabroncsok

Néhány trail- és sárgumi jól működhet hóban, de az igazi ATV téli gumiabroncsot kifejezetten úgy tervezték, hogy a legjobb tapadást érje el hóban. A lapos fülek lehetővé teszik, hogy a jeges körülmények között nagyobb tapadás érdekében szegecseket helyezzenek el, sőt, egyes abroncsok már előfúrva vannak a szegecsek számára.

Gumiabroncs mérete

Az ATV gumiabroncs méretének kiválasztásakor mindig jó ötlet a gyári méretnél maradni, különösen, ha nem végzett semmilyen módosítást az ATV-n. A gyári gumiabroncsméret összhangban van azzal, ahogyan az ATV teljes egészében be van állítva. A gumiabroncs mérete befolyásolja a kezelhetőséget. A gumiabroncs méretének drasztikus megváltoztatása kibillentheti az ATV egyensúlyából, ami viszont kevésbé kívánatos teljesítményhez vagy akár a berendezés meghibásodásához is vezethet a keletkező extra terhelés miatt.

Ha azonban mégis nagyobb gumikat szeretne használni, a legtöbb gyártó elegendő helyet hagy egy, mondjuk 2,5 cm-rel nagyobb gumiabroncs számára, mint a szériafelszereltség. Ha ennél nagyobb - akkor az ATV-t módosítani kell a nagyobb méretek befogadásához. Ezzel szemben a kisebb gumiabroncsok kiválasztásakor óvatosnak kell lennie. A kisebb átmérő megnöveli a motor fordulatszámát, ami túlpörgetheti a motort és túlterhelheti a CVT-váltót.